reede, 15. oktoober 2010

Ülesanne 5

Ligipääsetav internet

Veebilehe analüüsi tegemiseks valisin oma kursusekaaslase Kerli Kovali kodulehe, mille ta oli teinud bändist nimega DAGÖ. Kuna tegemist on ka minu ühe lemmikuma bändiga, siis asusin huviga uurima, mida ta oli sinna kirja pannud nende kohta.

Infost oli ta kohe ära kirjutanud bändi albumid ilmumisaegadega samuti ka toimunud suvetuurid. Olemas olid ka kasutatud allikad, seal hulgas DAGÖ koduleht.

Kodulehte vaadates jääb kõigepealt silma rõõmus lilleline taust, seejärel tekst ja pilt. Mina ise eelistaksin veidi vähem kirjut tausta, aga kuna see lugemist ei seganud ning tekst oli ka must ja üsna paks, siis on värvigamma paigas.

Graafilised elemendid olid igal lehel olemas, esimesel kahel lehel oli kasutatud pilte, millest teisel oli olemas ka kirjeldus. Kolmandale lehele oli Kerli valinud YouTubest kaks laulu, millised, seda ma kahjuks teada ei saanud, sest mingil põhjusel mul ei avanenud need (YouTube error (video not found?)). Kahjuks ma ei osanud leida ka alternatiivteksti videotele.

Mis mulle veel silma jäi ja kodulehte uurides veidi ebamugav tundus, oli see, et teised kaks lehekülge olid veidi paigast ära oma suuruselt (lehekülje struktuur), st neid pidi küljepeale nihutama.

Proovisin lehekülje sobivust erivajadustega inimestele validaatoris ning see näitas mõningaid vigu. Vead olid muidugi sellised nagu meil kõigil, kellel ei õnnestunud neid õnnetuid kolmnurga vigu ära parandada. See on küll miinus lehekülje juures erivajadustega inimestele, kuid mina seda veaks ei loeks, sest ma olen isegi nende kallal palju ja edutult pusinud.

Allikad:
  • Kikkas, K. (2009). Ligipääsetav Internet.
  • Koval, K. (2010). DAGÖ.
  • The W3C Markup Validation Service.

1 kommentaar:

  1. Tubli, väga asjalik ja konstruktiivne analüüs. Soovitus, ärge jätke oma lehtedele vigu sisse, pöörduge otse abipalvega kursuse autori Kaido Kikkase poole.

    VastaKustuta